Hírek

(2015-05-26)

BESZÁMOLÓ A BUDAPESTI KIRÁNDULÁS
MEGVALÓSULT PROGRAMJAIRÓL

Intézményünk lelkes csapata 2015. május 15-én Budapestre látogatott. Kísérőkkel együtt összesen 23 személy várt a nagy utazásra. Reggel 8 órakor indultunk a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtól bérelt busszal.

Az egész napos programot a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézet és a Magyar Vöröskereszt Somogy Megyei Szervezete támogatta

A látogatás céljaként azt tűztűk ki magunk elé, hogy ismereteinket bővítsük, és megismerkedjünk más fogyatékosság típussal is.

Először a Láthatatlan-kiállítást fedeztük fel, ahol tájékoztatást kaptunk, hogy segíthetünk vak embertársainknak, valamint bemutatták nekünk a vakok és gyengén látók által használt eszközöket. Láttunk például: beszélő telefont, domború számokkal ellátott órát, Braille írógépet, Braille írást, és sok más hasznos eszközt, melyet gyengén látó és vak embertársaink segítésére találtak ki. Ezt követően tárlatvezetésre invitáltak bennünket, ahol egy teljesen sötét teremben, különböző helyszíneken kísérő segítségével barangoltunk. Jártunk vadászházban, réten, forgalmas úttesten, piacon, lakás különböző részeiben, és presszóban is. Mindezt korom sötétben tapogatózva! A sok vegyes érzelmet kiváltó kiállítás mindnyájunkban mély nyomot hagyott.

A nap folytatásaként a Hősök terén sétáltunk, ahol átbeszéltük a kiállításon szerzett élményeinket és megcsodáltuk a gyönyörű szoborcsoportokat.

Az egynapos kirándulásunkat a Répa Rozi étkezdéjében zártuk. Itt háromfogásos ínycsiklandozó vacsorával vártak bennünket.

Ezen a szép májusi napon intézményünk ellátottjainak egy felejthetetlen kirándulásra volt lehetősége a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézetnek és a Magyar Vöröskereszt Somogy Megyei Szervezetének köszönhetően.

Reméljük, hogy az elkövetkezendő években is lesz hasonló lehetőségünk, hogy a halmozottan hátrányos szociális élettérből érkező, fogyatékossággal élő embereket továbbra is ehhez hasonló pozitív tapasztalatokhoz, élményekhez juttathassuk, melyekre jó szívvel gondolnak vissza, akár egy egész életen át.

Összefoglalva elmondható, hogy mindenki nagyon jól érezte magát ezen a csodás napon.
A kiállításnak köszönhetően, egy értékes gondolat is megfogalmazódott bennünk, amit a nehezebb napokon feleleveníthetünk:

„Becsüld meg amid van, mert nem tudhatod, meddig lesz a tiéd."

Kapcsolódó képek:

1.jpg1.jpg 2.jpg2.jpg 3.jpg3.jpg 4.jpg4.jpg

A kategória további hírei

Elhunyt Habsburg Ottó (2011-07-05)

Teljes hírarchívum

• 7570 Barcs, Bajcsy-Zsilinszky u. 9. - 10:00-17:30
    Művelődési Ház
  • 8719 Böhönye, Fő u. 47. - 13:00-16:00

Adj vért, és ments meg 3 életet! »